امروز: یکشنبه 01 مرداد 1396

 

مینانصرالهی-کارشناس ارشد کامپیوتر

 

سمت:کارشناس امور اداری دانشکده فنی سما ملایر

تلفن مستقیم:33351881 داخلی226

پست الکترونیک:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

اهم وظایف کارشناس امور اداری

مديريت امور اداري در واقع جنبه‌هاي انساني سازمان را در بر مي‌گيرد، زيرا انسان عامل مهمي در نيل به اهداف سازمان و مديريت به شمار مي‌رود. تحقيقات امروزي بيانگر اين واقعيت است كه رابطه نزديكي بين نحوه مديريت منابع انساني و امكان نيل به اهداف سازماني وجود دارد، از اين روست كه اين مديريت امروزه به منزله يكي از شريان‌هاي مهم و حياتي هر سازماني محسوب مي‌گردد. مديريت منابع انساني، تخصص ويژه‌اي است كه كوشش مي نمايد تا در جهت كسب رضايت كاركنان و تأمين هدف هاي سازماني گام برداشته و سياست‌گذاري نمايد.

مديران منابع انساني به طور كلي داراي دو نوع وظيفه مي‌باشند:

اول: برنامه ريزي، سازمان‌دهي، رهبري، نظارت و هماهنگي در واحد تحت نظارت خود و اجراي عمليات تاكتيكي.

دوم: وظايف اختصاصي يعني انجام كليه‌ي عمليات لازم جهت استخدام، در زمان اشتغال و هنگام بازنشستگي تا پايان عمر يك نيرو.

مديريت امور اداري سازمان در راستاي تحقق اهداف سازماني خود، اهم برنامه‌ريزي‌هاي خود را بر روي منابع انساني (ركن اصلي و اساسي سازمان)، اجراي صحيح بخشنامه‌ها، آئين‌نامه‌ها و... در چار چوب مقررات و قانون نموده كه خلاصه‌اي از آن به‌شرح ذيل مرقوم مي‌گردد.

 1.صدور کلیه احکام کارگزینی، مأموریت، انتصاب و انفصال کارکنان و اعضای هیئت علمی.

2.محاسبه مرخصی‌ها و مأموریت‌های روزانه، ماهانه و سالیانه کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی.

3.انجام کلیه امور استخدامی از قبیل انتصاب، ارتقاء، ترفیع، مرخصی، مأموریت، تبدیل وضعیت استخدامی، بازخرید و تسویه حساب کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی

4.انعقاد قرارداد و انجام کلیه امور مربوط به پرداخت حق‌التدریس و بیمه اساتید مدعو،بررسی مدارک و مستندات مربوط به پرداخت مبالغ مربوط به اساتید دروس کارآموزی و پروژه و معرفی به استاد

5.پیگیری و بررسی ارزشیابی کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی جهت تمدید قرارداد و درج در پرونده‌های مذکور

6.انجام امور مربوط به بیمه های تکمیلی کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی

7.صدور انواع گواهی‌های اشتغال به کار، کسر از حقوق و...

8.بررسی درخواست‌های وام کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی مرکز فرهنگی آموزشی سما ملایر و طرح در کمیته وام مرکز

9.رسيدگي و انجام امور مربوط به بررسيهاي سازماني و پيش بيني و تأمين كادر نيروي انساني مورد نياز دانشگاه

10.تعيين و تشخيص پستهاي سازماني واحدهاي تابعه با همكاري واحدهاي ذيربط

11.مراقبت در امر حضور و غياب كاركنان دانشگاه و طراحي سيستم‌هاي مكانيزه حضور و غياب،تهيه و تنظيم و صدور كارت حضور و غياب كاركنان بصورت كامپيوتري

12.انجام امور استخدامي و صدور احكام كاركنان دانشگاه با رعايت قوانين و مقررات استخدامي

13.صدور حكم استخدامي ، تغيير ضريب حقوق و مزايا ، ارتقاء گروه ، ترفيع و رتبه‌‌‌‌‌ علمي ، انتصاب ، اشتغال ، مأموريت، تعليق ، بازنشستگي ، موظف و غيره

14.اجراي قوانين و مقررات ، آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي انضباطي مورد عمل و رسيدگي به تخلفات اداري مطابق دستورالعمل مربوطه

15.تهيه آمار كاركنان جهت نگهداري و ارائه به مقامات مافوق

16.تهيه و تنظيم و نگهداري حفظ و حراست پرونده‌هاي استخدامي و تهيه و جمع‌اوري آمار و اطلاعات پرسنلي مورد نياز واحد‌ها و نيز مايحتاج دانشگاه اعم از لوازم و مواد با رعايت كامل مقررات مالي

17.رسيدگي و اعلام ايام بيماري كاركنان به سازمان تأمين اجتماعي جهت دريافت حقوق ايام بيماري .

 

دبیرخانه

 

1.دریافت نامه‌های رسیده از حوزه معاونت و مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیئت علمی و همکاران و ارجاع به دفتر ریاست و سایر قسمت‌های مربوطه

2.تایپ نامه‌ها و فرم‌های مورد نیاز

3.تهیه کپی از نامه‌های شماره شده و ثبت شده و بایگانی نامه‌ها.

4.انجام امور مربوط به ثبت نامه‌های مربوط به دانشجویان (آموزشی-امور دانشجویی-احکام کمیته انضباطی-کارنامه‌های دانشجویان مهمان-گواهی فارغ‌التحصیلی و...

 

 

 

 

آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد ملایر در مهرماه 1384 فعالیت خود در رشته های کامپیوتر، حسابداری، معماری، عمران و کودکیاری آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از1200 دانشجو و با افزودن رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک خودرو ، تربیت بدنی،تاسیسات،طراحی دوخت،تعمیر و نگه داری ماشین آلات صنعتی،شیمی مواد غذایی،نقشه برداری به فعالیت خود ادامه می دهد. 

 شماره تلفن های دانشکده سما ملایر